fredag 26 februari 2010

Helg!! :D

Jahopp nu har jag rensat lite i köket och känner mig ovanligt städpeppig men samtidigt så känns kroppen jätteslö och den vill bara krypa ner under täcket, så när jag för en gångs skull har lust att städa då dummar sig kroppen. Men nu är det en mysig eftermiddag och kväll på schemat! Klockan kvart i tio så kommer Johan så då blir det mys :)

jag blev lite sur igår när jag skulle se på sverige-slovakien (OS hockey kvartsfinal) på svtplay eftersom att gå upp klockan sex på morgonen frivilligt är inget som ligger i min natur. Men åter till matchen så fanns bara period 1 och 2 upplagd på hemsidan och för att kunna se när matchen skulle visas i repris på tvn så fick jag gå in på svts hemsida och där stod det ju hur det hade gått...Jay väldigt smart!! Jävligt irriterande! Sedan resultatet i sig var ju inte direkt uppiggande.

För att inte tala om damernas bronsmatch, usch fy men till skillnad från herrarna så var damerna iaf bra...
Jag har varit sugen på att möblera om ett tag nu men varit för trött pga förkylning och annan skit. Det är väldigt irriterande när hjärnan väldigt gärna vill göra något men kroppen bara vägrar! Ibland är jag obehagligt lik min mamma, tex när det gäller städ och ommöbleringsryck. Det är bäst för alla i vår omgivning att inte stå i vägen när vi väl har fått för oss att göra det!
Som jag sa till mina "roomies" för ett tag sedan att om man hindrar mig så är det risk för att tåget hinner lämna stationen, alltså att viljan att städa går över och då kan det ta ganska lång tid innan den återvänder. Alla som känner mig vet hur mitt rum kan se ut och att det inte riktigt påverkar mig något direkt att ha saker slängda runt mig..jag ser ingen större mening med att städa varje dag eller ens varje vecka. Det finns ju annat betydligt roligare att göra.

För att flumma vidare så insåg jag idag att det är snart dags att säga upp lägenheten och det betyder att jag snart måste börja packa ihop mina miljoner prylar för att flytta (igen).

Flytta, flytta, flytta!! Hur man är gör så tar det myyycket tid och energi! Sedan kommer man ju till det roligaste av allt dvs flyttstäda :P

Nej nu ska jag nog flytta runt lite möbler så får kroppen vila efter det

Honki stonki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar