lördag 19 februari 2011

Nya tider i en gammal blogg

Kommer börja skriva mera i denna bloggen. Iaf en gång i veckan var de tänkt. Mest för jennies skull så hon kan hänga med lite mer vad som händer här.

Denna veckan har varit tentavecka. Dvs tentaångest. Mitt humör har varit så pass långt sedan främst förra helgen så jag kände mest att jag bara skulle försöka få in något mer än faktiskt tro att den kommer att gå igenom.

TORSDAG
Så jag satt och skrev först lite hemma sedan åkte jag in till skolan och satt och pluggade med lite blandat folk. Mot slutet var vi en rejäl samling med personer som pluggar lite allt möjligt. Var en väldigt trevlig eftermiddag kanske lite för trevlig om man ska få pluggat något. Fick träffa Natalie vilket va länge sedan så de var roligt. I torsdag så var de typ bara jag och johan. Tomas skulle komma men efter några timmar gav vi upp, men träffade honom på väg till Carro så istället blev de en tripp till Willys. För att sedan släpa maten hem till Carro och ha en liten filmkväll. Det blev "I am legend" och "black sheep". Enligt Johan har jag sett "I am legend" men de hade jag inget direkt minne av. Den va bra och de va ganska underligt hur alla tjejerna började gråta/pipa/söta sig över den fina schäfern i filmen. "Black sheep" vet jag att jag har sett hemma hos Anders någon gång när Fian var i Karlskoga. Precis som förra gången så somnade jag någonstanns i mitten. Var sjukt trött. Sedan blev det sista bussen hem och däcka i sängen.

FREDAG
Upp och hoppa ur sängen, trött för jag var orolig att jag skulle försova mig. Efter lite frukostfixande och ihop packande av saker så åkte jag till skolan. Satte mig för att fixa till det sista på hemtentan. Kom fram till att jag nog skulle kunna skriva ut på min egna dator i skolan. Men icke sa nicke "felaktigt användernamn och/eller lösenord" SUCK händer alltid sådant i skolan. Så fick bli att packa ihop datorn och dra sig till bibblan. PÅ vägen dit ser jag den enorma kön för att lämna in den, trotts att jag har gott om tid gör de mig lite panikslagen. Efter mycket om och men får jag ut mina papper och kan springa iväg till studentcentrum och lämna in den. Väl där va de en liten småfyndig man (helt klart från Göteborg) i kassan sådant förgyller verkligen ens dag. Efter det blev de en tur till stan för att köpa nya strumpbyxor. Bland de tråkigaste att lägga "klädpengar" på men men. Till min stora lycka så hittade jag några på rea på hm. Sedan hade de även rea på grillad kyckling (som jag älskar) på ica. Så de fick de bli till lunch med.
Åkte hem, somnade som en sten på soffan. Var väldigt duktig som lyckades ta mig upp, hitta hyfsade kläder och åka till studentgatan (alltid kul när bussen åker när man kommer springande inte nog med att man får stå å frysa man har dessutom blivit svettig i onödan). På studentgatan blev det halo lan på xbox. Hade inte tänkt vara med men blev det ändå och de gick precis så dåligt som jag hade förutsett. men men trevligt sällskap iaf. Och en urmysig Juni att gosa med <3

Trotts lite mindre roliga besked i fredags och hemtenta så var de två mysiga dagar. De känns lite ljusare nu. Mot vår!!

<3

Honki stonki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar