måndag 28 februari 2011

Stryka

Har funderat en del på stryka. Vad är en stark person? Har under en lång tid under mina tonårstid känt att jag inte är stark jag försöker bara överleva i en värld som är emot mig. Idag känner jag att den kampen mot människor och framför allt mot den negativa självbilden som dom gav mig. Var jag stark då eller levde jag bara en slags överlevnads instinkt.
Jag har också känt att den negativa självbilden och den svagheten kommer krypande tillbaka de senaste veckorna. Hur jag låter människors åsikter av mig och ibland också vad jag tror att de tycker tära på mig. Vill inte att min tro på kärlek och de någonstans goda ska försvinna. Trots allt som har hänt så har jag alltid trott på kärleken som en helande kraft. Hur klyschigt det än låter. Det ska ingen kunna ta ifrån mig. Inte då, inte nu inte någonsin.
Förra veckan började jag ändå känna en lättnad. Jag påbörjade också en väg på läkning.
Detta året ska bli en början på något nytt.

Honki stonki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar