söndag 29 mars 2009

Real love is not easy, it`s hard, painful och very complex...

Hur vet man om detta är ens livs stora kärlek??
Vad är egentligen kärlek?
Älskar du någon så mycket att du skulle dö för denna person?
Har kärleken några gränser?
Kan vi någonsin verkligen förlåta det stora sveket?
Kan man älska två personer exakt lika mycket?
Är det bara på tv/böcker som du träffar din stora kärlek??
Hur vet man när man borde släppa taget?
Hur får man sin själ att sluta älska en person?

Ibland tror jag vi inte behöver "våran livs kärlek" ibland behöver vi bara ha någon som ser än, som håller om än och som iaf intalar dig att denna älskar dig...

Jag vet det blev lite väl jobbiga å filosofiska frågor idag men bara började tänka på kärlek och framförallt den sorten som man ser i många tvserier när man tittar och känner att dom verkligen är som gjorde för varandra och ser hur olyckliga dom är utan den andra...känns inte lika självklart i ens "vanliga" liv....jag känner dock att man ska vara mer tacksam för den kärlek man ger och får av sina vänner, familj och från dom förhållande man får...det är såå många människor som skulle göra nästan allt för den typen av kärlek...

Det finns en risk i att leta för mycket för den perfekta att du faktiskt missar ditt livs kärlek på vägen...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Just håller jag som sagt på att skriva av mitt liv och har funderat en hel del på ifall det är bra eller inte..ifall alla "gömda" minnen och känslor ännu en gång bubblar upp till ytan...vilket jag redan har kännt en tendens till...om dom kan leda mig in i deprition vilket jag har så lagom lust till faktiskt..men samtidigt funderar jag på ifall jag gör detta nu och tar tag i minnerna skriver ner dom och sedan kanske det är lättare att gå vidare? Att kunna släppa dom...vilket jag har försökt ett bra tag men är så där lagom lätt..Hur släpper man taget av all den gammla smärtan man har kännt?? Hur förlåter jag det som varit?? Hur låter jag mig själv bli fri? .......................

Honki stonki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar