tisdag 24 mars 2009

Solig morgon..

Solen skiner in genom mitt lilla fönster..tyvärr ser det ut som en härlig vinterdag i januari fast det snart är april:( Försvinn jävla snö!!!!! NU!!!!

Jag sitter och funderar lite på vad/vem som har format ens liv..vad är det för händelser coh personer som har gjort att man är den man är idag?? För egen del är det vell mamma, ensamheten, mobbningen, alkolismen, dingle.....när jag sitter och skriver en "lista" så inser jag att det inte är en person eller två händelser utan snarare vad som händer varje dag..vad jag känner och tänker på och hur jag väljer att bete mig..allt har format mig och alla personer ändras ständigt även om du själv kanske inte vill eller kan se det själv...

Har tenta i avslappningstekniker och mental träning på fredag och sitter och läser i boken..det står mycket jag redan är medveten om...som till exempel att livet blir lite vad du gör av det...positiva människor blir i många fall inte sjuka så ofta och på många sätt lyckas bättre i livet mycket på grund av sin positiva inställning till allt...men det är långt ifrån lätt att bli en positiv och glad karaktär..jag har under en lång tid vart motvillig till att bli en positivt filur..sätt framför mig en glad å fnittrig sak med blommig klänning och som bara tycker att allt är underbart hela tiden...och med den bilden i huvudet sprang jag åt andra hållet..men jag har kommit på att det kanske inte behöver vara så extremt..??

behöver kanske inte vara allt eller inget..genom att ha en lite mer positiv syn på sig själv och sitt liv så kan livet kännas något lättare och vardagen lite mindre grå och tråkig...för att citera H.C Andersen "hela världen är en rad underverk, men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardag" Det pratas mycket om att hitta guldkorna i vardagen..vad har varit positivt idag?? Kan vara saker som att du hann med bussen eller att person hjälpte dig ta ner corn flakesen från hyllan...men det kan vara en bar sak att testa...

Nu ska jag återgå till mina studier (visst är jag duktig!!!! :))

Honki stonki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar