söndag 19 april 2009

Den nystartade kulan dog redan vid startlinjen...

Universiumet hatar mig!! Eller är det ödet som försöker få mig att fatta något?
Iaf efter att jag hade chattat med schlemm häromdagen så beslöt jag mig för att en gång för alla släppa alla gamla negativa känslor runt mitt och johans förhållande (för er som inte vet så var vi kk och bodde ihop i över ett år och under den tiden var jag kär i honom men han inte i mig, det var iaf vad han sa även om allt han gjorde visade de motsatta. Till slut "gjorde jag slut" och efter två veckor så hade han ändrat sig..men även efter det så hade jag svårt att släppa in honom igen..detta var nu åtta månaders sedan och en dag).

Jag har iaf fått tillbaka tankarna på den här tiden och det var en ganska mörk tid på många sätt. men nu hade jag som sagt bestämt mig att satsa allt på ett kort och verkligen satsa på vårt förhållande dvs försöka släppa allt gamalt...men så tittar vi på onetreehill och i det avsnittet så säger julian till brooke att han älskar henne men hon säger det inte tillbaka..detta känner jag allt för väl igen för det sa jag till honom när vi var kk och även sen när vi blev tillsamans utan att få höra det tillbaka..för att göra hela saken ännu bättre så var det ett annat par som gjorde slut för att deb tyckte att det var bäst för skills skull...hur ofta händer det i verkligenheten egentligen??
tycker ofta det händer i serier men känns inte som det är så vanligt i verkligenheten att man gör slut för den andra personens skull...

Det ville jag egentligen hade Johan hade gjort under våran kk-tid för jag var inte i närheten tillräckligt stark för att göra det själv även om jag det enormt ont att vara i en sådan relation. Tänkte typ att det var bättre att ha någon än ingen alls vilket det säkert var under ett väldigt kort perspektiv men i det långa loppet får man djupa sår av det och fula ärr som tar lång tid att läka...

Iaf jag bestämde mig för släppa allt och satsa..delvis för att jag tror inte vårat förhållande överlever en flytt annars och för att jag ska må bra...men att se det avsnnittet var som att få ett slag i magen..men jag får vell ta det som schlemm säger att jag får se det som en utmaning och inte som den dumma rösten i mitt huvud vill..dvs att jag inte borde ha gått in i detta förhållandet efter allt som varit..men jag älskar honom och vill satsa på det här! Så nu ska jag försöka glömma och verkligen förlåta det som varit och gå vidare!

Honki stonki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar