måndag 27 april 2009

Tre år i Dingle

Det har nu gått två år....................................

Här är ett dagboksinlägg jag skrev strax innan studenten:

"jag har under en lång tid försökt att inte tänka på el förtränga alla tankar om hur nära studenten e nu går det inte längre har en hel del att plugga ifall jag ska hinna färdigt i tid och igentligen vill ja bara slappa å njuta av tiden som e kvar.....å så pratar man me sl inte så bra för då börja vi diskutera hur hemskt det hela är hur lite tid de e kvar hur mycket vi har att göra å så fan vad jobbigt !!!
Igentligen e ja jävligt skoltrött men de handlar inte om att jag kommer att sakna allt pluggande de e att jag kommer att sakna de tre bästa åren i mitt liv. Hur jag fasar inför att behöva flytta ifrån mitt hem å ifrån ” min familj ”.....fan ta dig nu blev ja ju deppig har jag varken lust el tid med....

Domedagen 27/4 :( :( "

jag tror jag skrev det den 1 mars 2007

Men som sagt tiden rullar på och det var nu ett tag sedan studenten och mycket i mitt liv har ändrat sig det finns personer från den tiden som har försvunnit ur mitt liv och sen har det tillkommit några..jag kommer aldrig någonsin ångra den tiden som var...sommaren efter studenten var på många sätt den värsta i mitt liv..hemma var det ett mindre helvete mina föräldrar skulle skilja sig, jag var kk med johan och det var allt annat än lätt att vara med någon som egentligen vill ha någon annan men samtidigt fick jag en möjlighet att fly någonstans, saknaden av dingle var enorm och jag saknade min vänner väldigt mycket.........

Idag är mitt liv ändå bra det känns som jag mår bra, har en massa vänner runt mig som betyder en massa, min mamma har det bra igen, jag är lycklig tillsamans med Johan och min fysiska och psykiska hälsa är mycket bättre...men vissa dagar kan jag bara drömma mig bort till livet jag hade då när jag var där..det är dock väldigt skönt att slippa all dramatik som jag hade både hemma hos mina föräldrar och på dingle för jag lovar er trycker ni ihop över hundra 16-åringar som de flesta mår just då eller har mått psykiska dåligt i små trånga rum då kommer det bli en ganska dramatisk tillställning;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar